5 gode grunde til at spise flere fibre

Sponsoreret

Hej bloggen,
I dag vil jeg fortælle lidt om mine kosttilskud, særligt fibre. Mange af jer spørger utrolig meget ind til mine tilskud og alt deromkring, så derfor vil jeg i dag fortælle lidt om hvorfor jeg sværger til fibre og hvorfor det er de er så vigtige for vores krop og helbred.

Jeg har i hele mit “voksenliv” altid været meget fokuseret på at spise fiberrigt, og fibretilskud er altid at finde i mit køkkenskab eller rejsekuffert. Faktisk indtager de fleste af os alt lidt fibre i dagligdagen gennem vores kost, fordi vi ikke altid er lige gode til at spise de fødevarer med højt fiberindhold. Jeg synes personligt at det kan være en udfordring altid at spise tilstrækkeligt fibreholdig mad, især når jeg rejser meget, eller i min dagligdag på farten.

Men hvorfor alle de fibre?

Fordelen ved fibre-holdige  fødevarer er ikke bare, at de har et rigt indhold af fibre, men de er også propfyldt med vigtige vitaminer, mineraler og antioxidanter. Fødevarer med masser af fibre, dvs. langsomme kulhydrater, har også en helt anden effekt på blodsukkeret, humør og vægt end fødevarer, der indeholder en masse hurtige kulhydrater.

Så der er en masse gode grunde til at spise mere fiber. Her er nogle af dem:

  1. Fiber er godt for vægten: Spiser du en masse fiber-rige fødevarer eller fibertilskud, er det lettere at holde vægten eller tabe sig, hvis det er dit mål. Der er flere grunde til dette. Fiber-rige fødevarer fylder meget i maven og mætter godt, og indeholder ofte et relativt lavt kalorieindhold.

2. Fiber giver stabilt blodsukker: Spiser du en masse fiber, dvs. langsomme kulhydrater, vil du få en jævnere blodsukker, end hvis du indtager en masse hurtige kulhydrater i form af sukker og stivelse. Et konstant stabilt blodsukker giver mere energi, bedre humør, bedre ydeevne og en mindre trang til søde sager.

3. Fiber reducerer risikoen for kardio sygdomme: Undersøgelser viser, at kostrige fibre er gavnligt for kolesteroltallet. Fiber-rige fødevarer såsom grøntsager, bær, frugt og fuldkornsprodukter indeholder også en masse antioxidanter, der også er med til at reducere risikoen for hjerte-kar-sygdom.

4. Fiber er godt for maven: Fiber er godt for fordøjelsen. En god fordøjelse er vigtig for vores sundhed og velvære. – Og er især god for maven hvis du ønsker at tabe dig, eller holde vægten nede.

5. Fiber-rige fødevarer er sunde fødevarer: Fødevarer med meget fiber i indeholder som regel også mange vitaminer, mineraler og antioxidanter.

De bedste “naturlige” kilder til fiber er grøntsager, fuldkornsprodukter brød og kiks, fiber-rige korn, frugt, bær, bælgfrugter og nødder.

I de perioder hvor jeg enten ikke får nok fibre igennem min kost, hvis jeg er meget på farten eller hvis jeg ønske at tabe mig lidt, tager jeg det her “Forever Fiber” tilskud, som jeg virkelig sværger til. Der er i alt 30 små portioner i pakken og  jeg blander det bare op med vand, eller bruger det som drys på min skyr om morgenen. Tilskuddet kan du købe online her, til 196 ,- 🙂 (husk at man skal lave et login for at kunne shoppe på deres side)

Stay healthy!
xx  jeres, Simone

 

fibre-22

(Visited 7 times, 1 visits today)

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *