Hold nu kæft

Til jer der følger med herinde på bloggen til dagligt ved, at jeg stort set aldrig skriver negative indlæg i den ene eller anden forstand, og jeg hænger ikke nogen eller noget ud, men jeg er simpelthen så piv-rasende lige nu, at jeg ikke kan holde min kæft.

Jeg har haft den længste dag som startede i morges kl 6:30 i Spanien, og efter en flyvetur hjem til Danmark, en hel dag på arbejde og rundt omkring og handle m.v. efterfølgende, er jeg rimelig træt. Jeg kører forbi døgn-apoteket her for en time siden, for at hente mine p-piller som skulle ligge på en recept efter aftale med min læge, som jeg talte med for en uges tid siden. Min læge skulle som lovet have lavet en recept til mig som lå klar, på i alt 3 måneder, og af en eller anden grund, er denne recept ikke gået igennem til apoteket. Om det er min læge der har glemt rent faktisk at lave den, efter at have talt med mig, eller om der er en teknisk fejl, eller andet der er gået galt det ved jeg ikke, men efter at have stået i kø på apoteket i 20 minutter før det bliver min tur, bliver jeg mødt af den SURESTE og mest nedladende kvinde bag disken, der på ingen måde gider så meget som at høre på hvad jeg siger, efter hun så at min recept DESVÆRRE ikke var gået ind på mit cpr-nummer, og nægtede hverken at rådgive mig eller i det mindste bare at tale til mig. Nu er det sådan, at jeg har taget de samme p-piller i snart otte år, hver eneste aften, og jeg har nu haft min 7 dages pause og SKAL starte op igen her på ottende dag. Jeg er 100% sikker på at min læge skulle have lagt en recept til mig, og da jeg har været væk og ude at rejse hele weekenden, som nogen af jer ved, så henter jeg dem først idag, da det er idag jeg har brug for dem, og dette har ALDRIG været et problem. Men nej, kvinden nægter at gøre noget og siger bare “næste i køen” imens jeg står og kigger på hende og forsøger at løse problemet, men jeg bliver simpelthen fejet væk. Ikke så meget som en rådgivning.. Jeg ved godt at dem på apoteket ikke må lave recepter til folk, men når der er sket en fejl i systemet som hun udemærket godt vidste var tilfældet, og når hun kan se at jeg hver måned i snart otte år har taget de samme p-piller, så forstår jeg ærgelig talt ikke hvad problemet er? Jeg var ved at eksplodere af raseri, og måtte gå udenfor, for ikke at begynde at sige noget meget grimt derinde. Jeg ringer så til lægevagten i Region hHvedstaden velvidende om, at de ikke er særlig glade for at skrive recepter, da det er ens eget ansvar at have styr på receptfornyelser. Efter 15 min i kø kommer jeg igennem til en endnu mere bitter og nedladende kvinde, som heller ikke gad at betjene. Jeg forklarer mit dilemma, og at der er sket en fejl i systemet som jeg blev gjort bekendt med på apoteket, og undskylder lidt på forhånd ulejligheden, men at det er strengt nødvendigt at jeg får mine p-piller, og at jeg selvfølgelig nok skal ringe til min egen læge som det første imorgen tidlig og tjekke op på sagen, så vi kan komme til bunds i sagen, så dette ikke sker i fremtiden – men det er altså ikke min fejl. Kvinden i telefonen svarer koldt og kontant: vi skriver recepter, men ikke recepter på p-piller, det gider vi ikke at sidde med. Say what? Jeg tog en dyb indånding og forklarede at jeg var på min ottende dag, og havde brug for dem for ikke at blive gravid. Hun svarer iskoldt tilbage og siger “Hvem har også sex når de har menstruation? Du kan sgu’ vente med dine p-piller”? Jeg svarede helt i chok “undskyld hvad for noget?”, ” ja, du må jo selv sørge for at du bliver gravid”? Jeg ved ikke helt hvor mit sexliv kom ind i billedet, men faktum er, at jeg har brug for de piller som jeg er blevet lovet, ville ligge til mig, og jeg kunne simpelthen ikke dy mig og spurgte hende hvor fanden vores danske lægesystem blev af? Hvad blev der af hjælp eller bare i det mindste rådgivning når man har brug for det? Hun skulle igen til at afslutte noget med noget flabet og jeg måtte smække røret på af raseri. Hvad sker der for vores system og alle de skide, undskyld mig sproget sure, ubehøvlede umotiverede ansatte, som taler SÅ grimt til os borgere bare fordi de er trætte af sig selv, deres job eller livet selv? Det skal lige siges at jeg taler med en sød og venlig tone, og jeg ville blot løse et problem, som rent faktisk ikke er skabt af mig, men som går udover mig. Hvad bilder de sig ærlig talt ind at snakke sådan til mig? Eller til nogle som helst andre danske borgere? Jeg måtte køre tomhændet hjem, og jeg skal imorgen bruge en halv time i kø på telefonen for at få fat i min egen læge, så hun kan finde fejlen, rette den, og så kan jeg bruge tid på køre til apoteket og stå i kø igen. Tak for det!
Undskyld mit sure opråb, men jeg finder mig simpelthen bare ikke i sådan en behandling? Har I prøvet noget ligende?
Knus
Stajmer-300x71

(Visited 26 times, 1 visits today)

Kommentarer

  • @Cladia Liv Jeg synes det er så træls. Og jeg blev mødt at endnu en sur dame igen imorges da jeg var på apoteket..
    Det er netop sørgeligt som du skriver :/
    Knus Simone

  • Ej hvor bliver jeg bare skuffet over mine medmennesker når jeg læser dette. Jeg kunne forstå at Region H var blevet gnavne hvis du havde startet med at brokke dig over egen læge/systemet/apoteket – men når du undskylder og forklarer din meget uheldige situation…

    Jeg kan godt forstå lægevagten ikke vil udskrive recepter, for kan sagtens forestille mig det er en tidsrøver og nogle p-pillebrugere bare ikke har styr på hvordan de får fat i næste pakke før det nærmest er for sent. Men nogle gange må man godt træde ved siden af reglerne og hjælpe et medmenneske som er uforvarent kommet i klemme. For det sker faktisk ikke sjældent at enten lægen eller systemet fejler – så er det man skal huske på at man har et ansvar både som professionel og som menneske.

    Jeg har selv stået i situationen i et yderområde af sundhedssektoren og gået imod reglerne for at hjælpe et menneske som enten har fejlet eller hvor vores system har sat vedkommende i klemme. Men jeg kunne jo se udfra journaler og notater hvordan historikken så ud, og når der står en brødbetynget person så kan jeg ikke stille en sur facade op og sige nej. Så hjælper man som man nu kan, det giver også sådan en rar fornemmelse i maven som spreder sig.

    Jeg forstår slet ikke man når dertil hvor man snerrer, bliver personlig (de udtalelser er under alle lavmål!) og begynder at skælde ud? Man SKAL levere et afslag på en neutral facon selvom man synes patienten/borgeren/kunden er en idiot, eller man netop har talt med en ubehøvlet person som ikke var pæn i munden. End of discussion – tal pænt!

  • Puha! Jeg har haft alt for mange oplevelser ala det der, og jeg forstår godt din ‘vrede’, men det er desværre sådan, det meste af Danmark er. Jeg ved ikke hvorfor, de skal lade deres humør gå ud over andre, når de har en pligt – og det er at hjælpe, men det er slet ikke noget, de har i sinde at gøre. Det er virkelig sørgeligt.

  • Kære Simone,
    Det er en træls historie du her har, men er desværre bange for du ikke er den eneste med sådanne oplevelser. Der findes nu en side på nettet som giver mulighed for hurtig og nem lægekontakt online. dvs. du her f.eks vil kunne få lavet receptfornyelse online og modtage svaret indenfor 3-6 timer: https://laegecheck.dk/receptfornyelse.php

    Du vil på siden Lægecheck.dk også kunne få en emailkonsultation med en læge såfremt du skulle ønske en uvildig læges vurdering af dine bekymringer eller blot ønsker en second opinion.

  • @Cladia Liv Jeg synes det er så træls. Og jeg blev mødt at endnu en sur dame igen imorges da jeg var på apoteket..
    Det er netop sørgeligt som du skriver :/
    Knus Simone

  • Ej hvor bliver jeg bare skuffet over mine medmennesker når jeg læser dette. Jeg kunne forstå at Region H var blevet gnavne hvis du havde startet med at brokke dig over egen læge/systemet/apoteket – men når du undskylder og forklarer din meget uheldige situation…

    Jeg kan godt forstå lægevagten ikke vil udskrive recepter, for kan sagtens forestille mig det er en tidsrøver og nogle p-pillebrugere bare ikke har styr på hvordan de får fat i næste pakke før det nærmest er for sent. Men nogle gange må man godt træde ved siden af reglerne og hjælpe et medmenneske som er uforvarent kommet i klemme. For det sker faktisk ikke sjældent at enten lægen eller systemet fejler – så er det man skal huske på at man har et ansvar både som professionel og som menneske.

    Jeg har selv stået i situationen i et yderområde af sundhedssektoren og gået imod reglerne for at hjælpe et menneske som enten har fejlet eller hvor vores system har sat vedkommende i klemme. Men jeg kunne jo se udfra journaler og notater hvordan historikken så ud, og når der står en brødbetynget person så kan jeg ikke stille en sur facade op og sige nej. Så hjælper man som man nu kan, det giver også sådan en rar fornemmelse i maven som spreder sig.

    Jeg forstår slet ikke man når dertil hvor man snerrer, bliver personlig (de udtalelser er under alle lavmål!) og begynder at skælde ud? Man SKAL levere et afslag på en neutral facon selvom man synes patienten/borgeren/kunden er en idiot, eller man netop har talt med en ubehøvlet person som ikke var pæn i munden. End of discussion – tal pænt!

  • Puha! Jeg har haft alt for mange oplevelser ala det der, og jeg forstår godt din ‘vrede’, men det er desværre sådan, det meste af Danmark er. Jeg ved ikke hvorfor, de skal lade deres humør gå ud over andre, når de har en pligt – og det er at hjælpe, men det er slet ikke noget, de har i sinde at gøre. Det er virkelig sørgeligt.

  • Kære Simone,
    Det er en træls historie du her har, men er desværre bange for du ikke er den eneste med sådanne oplevelser. Der findes nu en side på nettet som giver mulighed for hurtig og nem lægekontakt online. dvs. du her f.eks vil kunne få lavet receptfornyelse online og modtage svaret indenfor 3-6 timer: https://laegecheck.dk/receptfornyelse.php

    Du vil på siden Lægecheck.dk også kunne få en emailkonsultation med en læge såfremt du skulle ønske en uvildig læges vurdering af dine bekymringer eller blot ønsker en second opinion.

  • @Cladia Liv Jeg synes det er så træls. Og jeg blev mødt at endnu en sur dame igen imorges da jeg var på apoteket..
    Det er netop sørgeligt som du skriver :/
    Knus Simone

  • Ej hvor bliver jeg bare skuffet over mine medmennesker når jeg læser dette. Jeg kunne forstå at Region H var blevet gnavne hvis du havde startet med at brokke dig over egen læge/systemet/apoteket – men når du undskylder og forklarer din meget uheldige situation…

    Jeg kan godt forstå lægevagten ikke vil udskrive recepter, for kan sagtens forestille mig det er en tidsrøver og nogle p-pillebrugere bare ikke har styr på hvordan de får fat i næste pakke før det nærmest er for sent. Men nogle gange må man godt træde ved siden af reglerne og hjælpe et medmenneske som er uforvarent kommet i klemme. For det sker faktisk ikke sjældent at enten lægen eller systemet fejler – så er det man skal huske på at man har et ansvar både som professionel og som menneske.

    Jeg har selv stået i situationen i et yderområde af sundhedssektoren og gået imod reglerne for at hjælpe et menneske som enten har fejlet eller hvor vores system har sat vedkommende i klemme. Men jeg kunne jo se udfra journaler og notater hvordan historikken så ud, og når der står en brødbetynget person så kan jeg ikke stille en sur facade op og sige nej. Så hjælper man som man nu kan, det giver også sådan en rar fornemmelse i maven som spreder sig.

    Jeg forstår slet ikke man når dertil hvor man snerrer, bliver personlig (de udtalelser er under alle lavmål!) og begynder at skælde ud? Man SKAL levere et afslag på en neutral facon selvom man synes patienten/borgeren/kunden er en idiot, eller man netop har talt med en ubehøvlet person som ikke var pæn i munden. End of discussion – tal pænt!

  • Puha! Jeg har haft alt for mange oplevelser ala det der, og jeg forstår godt din ‘vrede’, men det er desværre sådan, det meste af Danmark er. Jeg ved ikke hvorfor, de skal lade deres humør gå ud over andre, når de har en pligt – og det er at hjælpe, men det er slet ikke noget, de har i sinde at gøre. Det er virkelig sørgeligt.

  • Kære Simone,
    Det er en træls historie du her har, men er desværre bange for du ikke er den eneste med sådanne oplevelser. Der findes nu en side på nettet som giver mulighed for hurtig og nem lægekontakt online. dvs. du her f.eks vil kunne få lavet receptfornyelse online og modtage svaret indenfor 3-6 timer: https://laegecheck.dk/receptfornyelse.php

    Du vil på siden Lægecheck.dk også kunne få en emailkonsultation med en læge såfremt du skulle ønske en uvildig læges vurdering af dine bekymringer eller blot ønsker en second opinion.

  • @Cladia Liv Jeg synes det er så træls. Og jeg blev mødt at endnu en sur dame igen imorges da jeg var på apoteket..
    Det er netop sørgeligt som du skriver :/
    Knus Simone

  • Ej hvor bliver jeg bare skuffet over mine medmennesker når jeg læser dette. Jeg kunne forstå at Region H var blevet gnavne hvis du havde startet med at brokke dig over egen læge/systemet/apoteket – men når du undskylder og forklarer din meget uheldige situation…

    Jeg kan godt forstå lægevagten ikke vil udskrive recepter, for kan sagtens forestille mig det er en tidsrøver og nogle p-pillebrugere bare ikke har styr på hvordan de får fat i næste pakke før det nærmest er for sent. Men nogle gange må man godt træde ved siden af reglerne og hjælpe et medmenneske som er uforvarent kommet i klemme. For det sker faktisk ikke sjældent at enten lægen eller systemet fejler – så er det man skal huske på at man har et ansvar både som professionel og som menneske.

    Jeg har selv stået i situationen i et yderområde af sundhedssektoren og gået imod reglerne for at hjælpe et menneske som enten har fejlet eller hvor vores system har sat vedkommende i klemme. Men jeg kunne jo se udfra journaler og notater hvordan historikken så ud, og når der står en brødbetynget person så kan jeg ikke stille en sur facade op og sige nej. Så hjælper man som man nu kan, det giver også sådan en rar fornemmelse i maven som spreder sig.

    Jeg forstår slet ikke man når dertil hvor man snerrer, bliver personlig (de udtalelser er under alle lavmål!) og begynder at skælde ud? Man SKAL levere et afslag på en neutral facon selvom man synes patienten/borgeren/kunden er en idiot, eller man netop har talt med en ubehøvlet person som ikke var pæn i munden. End of discussion – tal pænt!

  • Puha! Jeg har haft alt for mange oplevelser ala det der, og jeg forstår godt din ‘vrede’, men det er desværre sådan, det meste af Danmark er. Jeg ved ikke hvorfor, de skal lade deres humør gå ud over andre, når de har en pligt – og det er at hjælpe, men det er slet ikke noget, de har i sinde at gøre. Det er virkelig sørgeligt.

  • Kære Simone,
    Det er en træls historie du her har, men er desværre bange for du ikke er den eneste med sådanne oplevelser. Der findes nu en side på nettet som giver mulighed for hurtig og nem lægekontakt online. dvs. du her f.eks vil kunne få lavet receptfornyelse online og modtage svaret indenfor 3-6 timer: https://laegecheck.dk/receptfornyelse.php

    Du vil på siden Lægecheck.dk også kunne få en emailkonsultation med en læge såfremt du skulle ønske en uvildig læges vurdering af dine bekymringer eller blot ønsker en second opinion.

  • @Cladia Liv Jeg synes det er så træls. Og jeg blev mødt at endnu en sur dame igen imorges da jeg var på apoteket..
    Det er netop sørgeligt som du skriver :/
    Knus Simone

  • Ej hvor bliver jeg bare skuffet over mine medmennesker når jeg læser dette. Jeg kunne forstå at Region H var blevet gnavne hvis du havde startet med at brokke dig over egen læge/systemet/apoteket – men når du undskylder og forklarer din meget uheldige situation…

    Jeg kan godt forstå lægevagten ikke vil udskrive recepter, for kan sagtens forestille mig det er en tidsrøver og nogle p-pillebrugere bare ikke har styr på hvordan de får fat i næste pakke før det nærmest er for sent. Men nogle gange må man godt træde ved siden af reglerne og hjælpe et medmenneske som er uforvarent kommet i klemme. For det sker faktisk ikke sjældent at enten lægen eller systemet fejler – så er det man skal huske på at man har et ansvar både som professionel og som menneske.

    Jeg har selv stået i situationen i et yderområde af sundhedssektoren og gået imod reglerne for at hjælpe et menneske som enten har fejlet eller hvor vores system har sat vedkommende i klemme. Men jeg kunne jo se udfra journaler og notater hvordan historikken så ud, og når der står en brødbetynget person så kan jeg ikke stille en sur facade op og sige nej. Så hjælper man som man nu kan, det giver også sådan en rar fornemmelse i maven som spreder sig.

    Jeg forstår slet ikke man når dertil hvor man snerrer, bliver personlig (de udtalelser er under alle lavmål!) og begynder at skælde ud? Man SKAL levere et afslag på en neutral facon selvom man synes patienten/borgeren/kunden er en idiot, eller man netop har talt med en ubehøvlet person som ikke var pæn i munden. End of discussion – tal pænt!

  • Puha! Jeg har haft alt for mange oplevelser ala det der, og jeg forstår godt din ‘vrede’, men det er desværre sådan, det meste af Danmark er. Jeg ved ikke hvorfor, de skal lade deres humør gå ud over andre, når de har en pligt – og det er at hjælpe, men det er slet ikke noget, de har i sinde at gøre. Det er virkelig sørgeligt.

  • Kære Simone,
    Det er en træls historie du her har, men er desværre bange for du ikke er den eneste med sådanne oplevelser. Der findes nu en side på nettet som giver mulighed for hurtig og nem lægekontakt online. dvs. du her f.eks vil kunne få lavet receptfornyelse online og modtage svaret indenfor 3-6 timer: https://laegecheck.dk/receptfornyelse.php

    Du vil på siden Lægecheck.dk også kunne få en emailkonsultation med en læge såfremt du skulle ønske en uvildig læges vurdering af dine bekymringer eller blot ønsker en second opinion.

  • @Cladia Liv Jeg synes det er så træls. Og jeg blev mødt at endnu en sur dame igen imorges da jeg var på apoteket..
    Det er netop sørgeligt som du skriver :/
    Knus Simone

  • Ej hvor bliver jeg bare skuffet over mine medmennesker når jeg læser dette. Jeg kunne forstå at Region H var blevet gnavne hvis du havde startet med at brokke dig over egen læge/systemet/apoteket – men når du undskylder og forklarer din meget uheldige situation…

    Jeg kan godt forstå lægevagten ikke vil udskrive recepter, for kan sagtens forestille mig det er en tidsrøver og nogle p-pillebrugere bare ikke har styr på hvordan de får fat i næste pakke før det nærmest er for sent. Men nogle gange må man godt træde ved siden af reglerne og hjælpe et medmenneske som er uforvarent kommet i klemme. For det sker faktisk ikke sjældent at enten lægen eller systemet fejler – så er det man skal huske på at man har et ansvar både som professionel og som menneske.

    Jeg har selv stået i situationen i et yderområde af sundhedssektoren og gået imod reglerne for at hjælpe et menneske som enten har fejlet eller hvor vores system har sat vedkommende i klemme. Men jeg kunne jo se udfra journaler og notater hvordan historikken så ud, og når der står en brødbetynget person så kan jeg ikke stille en sur facade op og sige nej. Så hjælper man som man nu kan, det giver også sådan en rar fornemmelse i maven som spreder sig.

    Jeg forstår slet ikke man når dertil hvor man snerrer, bliver personlig (de udtalelser er under alle lavmål!) og begynder at skælde ud? Man SKAL levere et afslag på en neutral facon selvom man synes patienten/borgeren/kunden er en idiot, eller man netop har talt med en ubehøvlet person som ikke var pæn i munden. End of discussion – tal pænt!

  • Puha! Jeg har haft alt for mange oplevelser ala det der, og jeg forstår godt din ‘vrede’, men det er desværre sådan, det meste af Danmark er. Jeg ved ikke hvorfor, de skal lade deres humør gå ud over andre, når de har en pligt – og det er at hjælpe, men det er slet ikke noget, de har i sinde at gøre. Det er virkelig sørgeligt.

  • Kære Simone,
    Det er en træls historie du her har, men er desværre bange for du ikke er den eneste med sådanne oplevelser. Der findes nu en side på nettet som giver mulighed for hurtig og nem lægekontakt online. dvs. du her f.eks vil kunne få lavet receptfornyelse online og modtage svaret indenfor 3-6 timer: https://laegecheck.dk/receptfornyelse.php

    Du vil på siden Lægecheck.dk også kunne få en emailkonsultation med en læge såfremt du skulle ønske en uvildig læges vurdering af dine bekymringer eller blot ønsker en second opinion.

  • @Cladia Liv Jeg synes det er så træls. Og jeg blev mødt at endnu en sur dame igen imorges da jeg var på apoteket..
    Det er netop sørgeligt som du skriver :/
    Knus Simone

  • Ej hvor bliver jeg bare skuffet over mine medmennesker når jeg læser dette. Jeg kunne forstå at Region H var blevet gnavne hvis du havde startet med at brokke dig over egen læge/systemet/apoteket – men når du undskylder og forklarer din meget uheldige situation…

    Jeg kan godt forstå lægevagten ikke vil udskrive recepter, for kan sagtens forestille mig det er en tidsrøver og nogle p-pillebrugere bare ikke har styr på hvordan de får fat i næste pakke før det nærmest er for sent. Men nogle gange må man godt træde ved siden af reglerne og hjælpe et medmenneske som er uforvarent kommet i klemme. For det sker faktisk ikke sjældent at enten lægen eller systemet fejler – så er det man skal huske på at man har et ansvar både som professionel og som menneske.

    Jeg har selv stået i situationen i et yderområde af sundhedssektoren og gået imod reglerne for at hjælpe et menneske som enten har fejlet eller hvor vores system har sat vedkommende i klemme. Men jeg kunne jo se udfra journaler og notater hvordan historikken så ud, og når der står en brødbetynget person så kan jeg ikke stille en sur facade op og sige nej. Så hjælper man som man nu kan, det giver også sådan en rar fornemmelse i maven som spreder sig.

    Jeg forstår slet ikke man når dertil hvor man snerrer, bliver personlig (de udtalelser er under alle lavmål!) og begynder at skælde ud? Man SKAL levere et afslag på en neutral facon selvom man synes patienten/borgeren/kunden er en idiot, eller man netop har talt med en ubehøvlet person som ikke var pæn i munden. End of discussion – tal pænt!

  • Puha! Jeg har haft alt for mange oplevelser ala det der, og jeg forstår godt din ‘vrede’, men det er desværre sådan, det meste af Danmark er. Jeg ved ikke hvorfor, de skal lade deres humør gå ud over andre, når de har en pligt – og det er at hjælpe, men det er slet ikke noget, de har i sinde at gøre. Det er virkelig sørgeligt.

  • Kære Simone,
    Det er en træls historie du her har, men er desværre bange for du ikke er den eneste med sådanne oplevelser. Der findes nu en side på nettet som giver mulighed for hurtig og nem lægekontakt online. dvs. du her f.eks vil kunne få lavet receptfornyelse online og modtage svaret indenfor 3-6 timer: https://laegecheck.dk/receptfornyelse.php

    Du vil på siden Lægecheck.dk også kunne få en emailkonsultation med en læge såfremt du skulle ønske en uvildig læges vurdering af dine bekymringer eller blot ønsker en second opinion.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *